Ett mindre lyckat bak....

Ja, man måste väl misslyckas någon gång för att kunna bli bättre, eller...?
Jag trotsade snöovädret igår, mest för att jag var tvungen att gå på apoteket, och åkte till Järna. Strosade lite på Hem Ljuva Hem och kom hem med bland annat dessa roliga tvättmedelshinkar. 

Den svarta för kulortvätt och den vita för vittvätt, så klart! :-) De är så pass stora att det går i två paket med tvättmedel i varje, kanon! :-)

Sen handlade jag lite roliga bull- och muffinsformar, och kom satte igång baket när jag kom hem.
MEN! Kunde ingen ha berättat för mig att man MÅSTE ha "muffinsplåtar" som man lägger de fina papperformarna i??? Jag har en form i silikon, men efterson pappersformarna var mycket större. så tänkte jag:
"Äh, jag ställer formarna direkt på plåten, det måste väl gå bra?"
Nej Jenny, det gör det inte! Här är resultatet av mina fina pollymuffinsar:

Det blev... muffinshögar.. eller nåt....:-(
Men nu vet jag att nästa gång SKA silikonformen fram, och pappersformarna ner i den!

Bullarna blev bättre! :-)


På kvällen kom ett par trevliga grannar över på en fika (ja, jag ställde fram muffinsarna), och vi såg på Melodifestivalen.
Generellt tyckte jag att låtarna var bättre än vad de varit tidigare deltävlingar, och min favorit var de tuffa Crucified Barbara. De gick till andra chansen iaf, det var kul!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss