Sjukstuga

Nu börjar jag bli lite less på den här förkylningen. Kände mig bättre igår, och funderade på att gå och jobba idag, men så sent på kvällen kom nästäppan och huvudvärken tillbaka, och idag sitter jag här igen och snörvlar.

Anders har varit hemma också, pga ont i magen och diarre. Troligtvis vinterkräksjuka, usch...... Bara vi andra slipper den. Då tar jag nog hellre min förkylning faktiskt.
Han låg på soffan igår, tittade ynkligt på mig och frågade: Är det så här det känns att föda barn....? Ehhhh, ja om du är helt säker på att du ska dö så.....

Jag önskar att de kunde få känna på hur det är att faktiskt vara gravid och föda barn, för det är ju trots allt väldigt häftigt! Men tur kanske att det är oss kvinnor naturen valde ut, med tanke på smärtan... ;-)

Idag ska jag pallra mig iväg så pass att jag ska till barnmorskan och lyssna på den lilles hjärtljud! :-)


Det här är vad vi går på här hemma just nu....
Det här är vad vi går på här hemma just nu...
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss