v 26

När jag får frågan vilken vecka jag är i, så brukar folk skratta lite åt mig, för jag har faktiskt inte riktigt koll.
Ja, det märks att det inte är första barnet, brukar jag få höra. :-)
Men nu har jag knappat lite på nätet och säkerställt att jag är i v 26!

Nu är bebisen ca 23 cm lång, och väger ca 900 gram. Läste också att den kan röra sig i takt till musik, om man spelar sådan! Kan nästan vara värt att prova, vem vet, det kanske ploppar ut en ny John Travolta! :-D

Det känns trots allt ganska skönt att veta att om det lilla livet nu skulle få för sig att komma ut, så har det goda chanser att överleva. Fast riktigt än vill jag nog inte ha den, jäs ett tag till!

Normal viktuppgång är mellan 7 och 10 kilo läser jag också..... och ja, 8 kilo har det nog blivit hittills, så trots att jag känner mig stor och osmidig som en elefant, så verkar det vara helt normalt....

Första gången gick jag inte upp mer än 11 kg, och hade då bara mage också, och andra graviditeten gick jag upp dryga 16 kg. Jag kanske ska inse att jag inte är 23 år längre... :-o
Jaja, medan andra satsar på beachen 2010, så siktar jag på 2011 eller 2012!  För alla kilorna för förhoppningsvis med sig nånting alldeles underbart, och jag börjar faktiskt redan längta lite! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss