ösmo plantshop

När vi åkte hem från Muskö häromdagen, så stannade vi på Ösmos lilla plantshop. Eller lilla och lilla, den var rätt stor...
Det fanns allt man kan önska sig, och lite därtill. Med priser mycket lägre än Plantagens.



Jag fick bland annat med mig denna fantastiska stockros, jag föll pladask för den fina rosa färgen:


Den blir ca två meter hög!

Intill planteringarna har de en stor butik med massor med fina saker! Sånt där som jag älskar att gå bland: lyktor, ljus, skyltar, vattenkannor, presentartiklar och massa annat!
Jag fick med mig en skylt, som inte riktigt hittat rätt plats här hemma än:



De har även en mat-och fikadel, och en vegetarisk buffe, som överraskade både mig och Anders! Det fanns massa godsaker, men det absolut godaste var rotselleri som de stekt med tomat och kryddor. Jag har nog aldrig smakat rotselleri förr, och har nog trott att det var något helt annat...
Supergott var det iaf, och barnen valde pannkaka och ostbaguette. Så det finns nåt för alla. :-)



Har man vägarna förbi Ösmo (vilket man nog inte har så ofta...), eller sugen på en liten utflykt, så rekommenderas plantshopen varmt! Jag kommer garanterat att åka dit en sväng till! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss