149

slag i minuten slog det lilla livets hjärta idag när jag och Lucas var hos barnmorskan för att lyssna och mäta.
Det lilla knytet låg med huvudet neråt redan, dock så var det ruckbart än så länge. Fast fixerat blir det oftast inte förrän det är dags att föda när man när omföderska berättade hon.
Livmodern mätte 31 cm, och nu låg den ganska högt på kurvan. Det har de andra också gjort, och eftersom jag fått så stora barn så pratade vi om att göra en viktuppskattning via ultraljud i vecka 38. Jag känner att det kan vara bra att vara förberedd på en stor klump, om så blir fallet... :-)

Men allting var bara bra annars! Dock har mitt blodvärde gått ner igen, så nu får jag börja tillföra mer järn i form av tabletter, och ta blodsaften även på kvällarna.

Lucas tyckte det var spännande att lyssna på bebisens hjärta, i övrigt var det nog inte så spännande när mamma bara pratade och tog en massa prover! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss