Namndiskussioner

Nu har diskussionerna kommit igång, angående namn till den lilla som vi väntar på.
Anders och barnen bestämde att vi skall skriva upp de namn vi gillar, och sätta upp dem på väggen. Sen när man känt på nåt namn och kanske bestämt sig för att näe, det gillar jag nog inte riktigt, så ska man plocka bort den lappen.
Till slut skall det då finnas ett endaste pojk- respektive flicknamn kvar, och tanken är nog att det är det namn den nya familjemedlemmen skall bära...
Personligen tycker jag nog inte att detta är nåt vattentätt sätt, men absolut en rolig grej! :-) Barnen går och klurar på namn, och upp kommer de knasigaste förslag! Hannes ville tex att den skulle heta Markus om det blir en tjej... Originellt, absolut!! :-)


Precis som de tidigare gångerna, så är vi mer överens om killnamn än tjejnamn.... ett tecken tro? :-)

Postat av: Nina

Hihi, detta var ju lite roligt:-)

 2010-03-05     18:51:58     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Halloj!

Helt klart påhittigt och kul!!

Kram Jenny

 2010-03-06     10:55:54     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Postat av: Tarja

Kul grej! Och ja Markus på en tjej... Varför inte? ;)

 2010-03-12     15:58:41
Postat av: Tarja

Föresten så tycker jag att av de namnen jag ser så är mina favoriter Elis och Maya. Annars tycker jag att Ester fint. Fast det ska nog våran hund heta om vi köper en:) Jag vill ju ha en mops som ska heta Märta men det får inget gehör här hemma :P

 2010-03-12     16:01:38
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss