stigande blodtryck

Igår var jag hos Anna-Carin för att kolla blodtrycket bl.a. Vilket ökat ytterligare visade det sig, nu låg det på 140/100. Så hon har beställt en tid till mig hos en läkare på förlossningen på fredag, så får vi se vad han säger. Om inte annat, så måste jag få en sjukskrivning eftersom havandeskapspenningen tar slut på söndag. Nästan så jag hoppas att han säger:
-Nej men Jenny, den här bebisen ska vi ha ut nu!
Men men, we´ll see...

Min högra hand har börjat med bortdomningar, vilket tydligen beror på att det är trångt i den så kallade karpaltunneln. Det blir det när man samlar på sig mycket vätska, vilket man väl kan säga att jag har....

Bebisen hade gymnastik i magen igår, för hjärtljuden låg på över 170. Då hade Anna-Carin klämt och tryckt och antagligen retat upp den, för hon lyssnade ett bra tag innan de sjönk något....

I övrigt så sammanfattade vi min garviditet, och skrev ner vad jag hade för tankar inför den kommande förlossningen. När jag nämnde att jag hoppas få åka hem så fort som möjligt så var hon vänlig och talade om för mig att när man har högt blodtryck så får man ofta ligga kvar ett par-tre dagar. Jaha, bara att ladda med tidningar i väskan alltså! :-)

Den där väskan ja, vad ska den innehålla egentligen....?
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss