1:a advent

Ja, jag vet att det egentligen är först imorgon. :-)
Detta är min absoluta favorit bland årets helger! Jag älskar att få byta julgardiner i alla (ja, alla!) rum, hänga upp stjärnor, sätta upp adventsljusstakar och pynta fint. För jag plockar faktiskt fram en hel del tomtar redan nu...


Den fina stjärnan jag inhandlade till sovrummet. Här måste gardinerna bytas också... ska bara hitta några först.


Ett hjärta pryder köksfönstret.


Japp, så fick de då titta ut igen, de små nissarna. :-)

Jag var baksugen tidigare idag, så jag ställde mig och gjorde en julig cheesecake, med pepparkakor och vit choklad, bl.a.


När vi väl skulle hugga i den efter maten, så påpekade Lucas att det ju var godis i den, så han ville inte ha pga sitt godislöfte. Och Hannes, kräsen som han är, konstaterade:
-Det där tycker inte jag om.
Jahapp, desto mer till mig och Anders! :-)

Fast en bit räckte, den är bra mastig...


Fina Markus har varit här och pysslat med oss idag då mamma och pappa var med storasyster på gymnastiktävling. Gosbollen. :-)

Hannes fotade en hel serie på Markus. :-)

Nu snarkar min andra hälft sen en bra stund tillbaka, barnen sussar och jag... ja vad göra? Tänk om jag skulle ta och värma på lite glögg, det vore ju ganska busigt va! ;-)

Mysig första advent till er! ♥
Postat av: Nina

Men ser de där små tomtarna någonting under mössorna:)



Vänta nu, cheesecake med vit choklad, kan man få receptet?



Vilken fin bild på Markus!



Trevlig första advent på er.



Puss och kram

 2010-11-28     08:37:12     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny A

Ja visst är det mysigt med advent, jag ångrar att jag skrev upp mig på övertidslistan, grrr. Men men det är väl bara att bita i det sura äpplet.

Lunch i veckan, onsdag?

Ps, du måste nog lägga ut receptet...... ;)

Kram!!

 2010-11-28     09:35:37     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss