i mörker

Lagom när jag tagit ut mina limpor ur ugnen och Anders lagt i en bit oxfile (ja vilken vardagslyx va! :-)) i den heta pannan, så blev det mörkt. Skitmörkt. Totalt bäcksvart.
Japp, elen hade gått. Mitt i middagsdax!

Det blev tyst i hela huset. Vi blev nog så paffa allihopa. Till och med Maya som låg vid sitt babygym och pratade för fulla munnar blev alldeles tyst.

Det var bara att plocka fram ljus i alla de former.



Vi väntade och väntade, men ingen el kom tillbaka.
Till slut gjorde vi brasa i kaminen, IFALL det dröjer så skulle vi slippa frysa inatt.

Vad roligt det är att vara utan el när man har två skiiiiithungriga barn, enligt dem själva, not!
Jo, hungrig var jag också, men det fanns liksom inget att göra.

Så vad gjorde vi? Jo, la in oxfilen i kylen igen och plockade fram youghurt, filmjölk, flingor, bröd och mjölk.
Vilken lyx att vi åtminstone hade nybakt att njuta av!


Man tager vad man haver. Eller, det som inte behöver tillagas iaf. :-)


Lucas var lite lagom glad över dagens middag....

Efter dryga två timmar kom elen tillbaka. Till barnens besvikelse, för de hade planerat att sova i vår säng. :-) Något jag inte hade haft hjärta att avstyra, OM det hade varit mörkt!

Lite snopet med middagen, men annars var det riktigt mysigt att slippa tv, datorer, och telefoner ett tag. Det blir socialt på ett helt annat sätt.
Ser dock framemot morgondagens middag... ;-) 
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss