mysfredag

Idag har det varit en sådan. :-)

Det började med ett mysigt adventsfirande i kyrkan, där Hannes och hans klasskamrater äntrade scenen och sjöng en fantastisk fin sång om en åsna. :-)
Sen följde de övriga årskurserna på lågstadiet, lite prat från prästen, som är den absolut bästa jag nånsin lyssnat på eller träffat på. Han är alldeles fantastisk, lyckas år efter år att fånga barnens totala uppmärksamhet med sina historier och lekfulla ord.
Ena året har han kört radiostyrd helikopter i kyrkan, nästa berättar han om, och har med sig sin bästa vän, sin hund. Han har spelat golf i kyrkan och låtsats vara en gammal senil gubbe.
Jag går aldrig i kyrkan, men de här gångerna går jag gärna dit. :-)
Nu blev det mycket prat om kyrkan helt plötsligt... :-) Men mysigt är det iaf!

Sen åkte vi till Barnens Hus där det var en liten julmarknad. Vi fikade och köpte massor med lotter, i hopp om att vinna ett pepparkakshus, men det verkar som att vi får göra vår egen...
Vi köpte i alla fall en varsin kolapåse med oss hem!
 

Ikväll har det blivit tacos med Simon som gäst, lite Vem Där, Idol och en massa bus!
Maya fick gå och lägga sig ganska tidigt, så jag och killarna har haft lite kvalitetstid, vilket annars är en bristvara. I alla fall när det gäller just tiden för mig och killarna, vilket jag kan sakna ibland. Så såna här kvällar värderas högt!


Mumien kom och hälsade på...


Jag är ingen chips-människa i normala fall, men dessa nya, ugnsbakade är ju alldeles, alldeles fantastiskt goda! Jag har fastnat för dem helt, och tyvärr, så är det svårt att bara ta en eller två... Mums!


Massor med tända ljus, det nalkas ju ändå advent! :-)


Nu är det två trötta killar som sover i min säng, så när deras pappa ramlar hem inatt nån gång, så ska han få orientera sig upp till nån av barnens sängar med hjälp av stoooora lappar på hallgolvet... Förhoppningsvis missar han dem inte... ;-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss