i knivsta

Gårdagen var vi iväg hela dagen, jag och barnen, så det får bli en liten dagen-efter-blogg idag! :-)

De senaste åren har vi träffat Josefin, Felicia och Emil, och ibland även pappa Patrik, varje höstlov och oftast även på sportlovet. Vi har varit på kryssningar, på lekslottet, Heron City och träffats hos varandra.

I somras flyttade de till Knivsta strax utanför Uppsala, så igår knappade vi in deras nya adress på gps:en och åkte mot och förbi Stockholm, vidare norrut.
Efter lite, bara lite (trots gps, jag veeet), felkörning så var vi framme vid deras fina hus!

Jag inledde med en obligatorisk husesyn, och det var ju så fint!
Barnen ses inte jätteofta, men det dröjde inte många minuter innan Hannes och Emil byggde bilbana för fullt! :-)

Vi spenderade hela dagen där, hann med både lunch på pizzerian, en promenad i byn, lek på lekplatsen, lite sällskapsspel (jag och Maya stod dock över den) och middag innan vi åkte hemåt på kvällen.

På vägen passerar man Arlanda och höjdpunkten var nog när ett plan lyfte precis över våra huvuden. Barnen tyckte det var superspännande! Och deras mamma också tror jag... ;-)

Jag fick kämpa för att hålla barnen vakna i bilen hem, men vi löste lite världsproblem, klurade ut hur flygplanen var byggda, räknade ut hur många nätter det skulle ta och gå runt jorden, till månen och till Afrika. :-)

Trötta kom vi hem, och tog sikte på sängarna på en gång.

Jag hade faktiskt kameran med mig, men av nån anledning blev den kvar i skuffen hela dagen... :-(
Jag funderade på och scanna in något gammalt kort på mig och Jossan, från den tiden vi spelade volleyboll ihop, men det får bli en annan gång! :-)

Det var en helmysig dag! Alltid lika roligt att ses!
Tack Josefin, Felicia och Emil för igår! Vi ses snart igen, hoppas jag!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss