blir förvånad...

...över hur de människor vi valt att styra vårt land beter sig!
Pratar givetvis om hela situiationen med sd: samarbete, eller icke samarbete, med de övriga partierna. Främst då alliansen.

Personligen tycker jag att sd är ett tragiskt parti med ett gäng omogna sympatisörer.
Men! Nu är det faktiskt så att de valts in i riksdagen, av svenska folket!
Och vad gör de övriga partiledarna, med statsminister Reinfeldt i spetsen? Jo, de fryser ut sverigedemokraterna! Vad är det för demokrati??? Och det är väl allt annat än respekt mot de människor som lagt sin röst på sd?

Hela situationen påminner om allt som jag, och många med mig, präntar in i våra barns små huvuden: ALLA människor är lika värda, oavsett ras, religion, hudfärg och åsikter!

Må hända att deras åsikter angående integration och invandring är extrema, det kan jag hålla med om, men jag tycker att en statsminister och hans kollegor borde vara så pass professionella att de skötte detta på ett snyggare sätt. Skaffa röster från rödgröna, flörta med Maria och Peter, men mobba inte!
För det tycker jag faktiskt att det är: mobbing!

Traditionsenligt startades årets politiska arbete med en gudstjänst, och traditionsenligt pratades det om lika värde för alla. Att sd då väljer att demonstrativt marschera ut ur kyrkan tycker jag är omoget, och bara den gesten visar vad det är för idioter. Men fortfarande är de invalda av folket.

Situationen påminner mig om när jag gick i skolan och man blev osams med sina klasskamrater och vägrade prata med dem.
Och det är väl där ett sånt beteende hör hemma, på lågstadiet?
Inte i en riksdag.
Skärpning nu!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss