inatt jag drömde...

...om det här:


Ja, jag drömde att jag flög!
Jag drömde att jag skulle på semester.
Kanske berodde min dröm på att jag och Anders pratat om att åka utomlands nästa år.

Men, jag är ju så flygrädd!
Jag tycker att det är läskigt, otäckt, skrämmande, och alldeles alldeles hemskt.

Jag HAR ju flygit.
Men varje flygresa innebär många många dagars ångest. Ännu mer ångest på terminalen innan det är dags att kliva ombord. Jag sitter på terminalen och gråter och skakar.

Just nu känns det som att jag inte fixar en flygresa. Jag vågar helt enkelt inte.

Jag vill ju så gärna åka på semester och njuta av solen och värmen!
Njuta av att bara få vara, bada med barnen, mysa hela familjen.

Och jag vet att varje gång jag kliver av planet så är jag den stoltaste människan på hela flygplatsen!
Jag strålar mot alla, och njuter av Anders beröm över hur duktig jag varit! Likt ett litet barn som får beröm. :-)

Jag minns ännu känslan jag hade när jag klev av planet i Bangkok, oj vad jag växte där och då! Tänk att JAG hade flygit tvärs över jorden! JAG!!! Det är det absolut starkaste minnet av alla flygresor. I alla fall av de positiva minnena.

Inatt, precis som nästan alla andra drömmar jag flugit i, så går flygresan inte problemfritt. Alltid är det nåt knas, nåt som går fel, men aldrig är det allvarliga saker.

Inatt var vi tvugna att mellanlanda på vägen, och när vi åter skulle lyfta så "hakade" planet fast i nåt, och ramlade bokstavligen ner på marken. Piloten kikade på planet, och fann att det var helt, så ett nytt försök skulle göras. Även denna gång hamnade vi på marken. Med sidan före. 
När vi sedan skulle se vad problemet var, så visade det sig att planet behövde en berg-och-dalbana för att starta, och det var nån liten stålbit som stack ut så att planet hakades av banan. Ja, ni hör vad det är för nivå på mina flygdrömmar... :-) Jag skrattar faktiskt själv åt dem ibland.

Men likväl så är det otäckt.
Med tanke på att jag även är hissrädd, så bottnar allting kanske i min klaustrofobi.
Lägg till höjdrädd på det... :-/

Ibland har jag druckit vin innan jag klivit ombord på planet, men det känns inte riktigt optimalt när jag flyger med familjen. Anders ska inte behöva ta hand om både tre barn OCH en smått onykter sambo...
Det fungerar dock kanon när jag flyger med vänner! :-)

Sen finns det ju lugnande medicin man kan få utskrivet.
Jag tog en när jag flög till Bangkok, men tyckte inte att den hjälpte överhuvudtaget.
När vi sen flög hem så tog jag två, plus åksjuketablett. Och sov gott sju av de elva timmarna hem....

Det här är ett ämne som jag skulle kunna skriva om, prata om, läsa om hur mycket som helst.
Och jag ska ta mig i kragen och sätta mig på ett plan igen. Men inte nu. Inte snart. Sen.
Postat av: Jenny A

Oj oj, gumman! Inte lätt det där inte, tyvärr så kan jag inte riktigt sätta mig in i det...

Bussresa kanske inte är att föredra med alla barnen.

Kram på dig!!

ps, fin pumpa :)

 2010-10-31     23:39:33     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Postat av: elin amour [en störd jävel]

Vad fin blogg du har :)

 2010-11-01     00:45:03     http://onefabulous.blogg.se/
Postat av: elin amour [en störd jävel]

tack :Dallt bra annars eller ?

 2010-11-01     21:25:49     http://onefabulous.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss