sega urriga måndag

När klockan ringde i morse och jag insåg att det var dags att kliva upp var jag gråtfärdig. Ville inte!
Jag fick inte upp ögonen. Jag frös.
Men, det var bara att kliva upp.

När killarna sen gått till skolan så var jag och Maya uppe en stund, sen somnade vi om båda två. Och sov två sköna timmar till!

Trots det så har jag känt mig trött och urrig. Har frusit hela dagen, så det har gått åt några värmeljus här hemma.

Och den enda friska luft vi fått idag var när vi gick till skolan för att hämta Hannes.
Annars har vi legat och gosat, sjungit, pratat och brummat som bilar.
På filten på golvet. På sängen.

 
 
 
  

Tänkte att jag kanske skulle bli varm om jag gorde nån god soppa till middag, så det blev potatis- och köttfärssoppa.
Och den värmde gott. Barnen satt dock och gnällde över att maten var så vaaarm.... hmmm. 
Blås blås blås! Till slut så fick de också i sig den, och tokig var den minsann inte i alla fall. :-)

Nu sitter jag här och funderar starkt på att gå och lägga mig. Klockan är ju ändå halv tio. :-)

Tillägg: Hmm, vad fult bilderna hamnade... konstigt. 
Postat av: Nina

Åh, vad gott med soppa. Det skulle ju passa en dag som denna också.



Jag märkte inte ens det där med bilderna förrän jag läste ditt tillägg:)

 2010-10-19     15:15:21     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss