helgen

Den här helgen har varit full av uteliv!
Igår packade vi ner vedklabbar, termosar, korv med tillbehör och fika och begav oss till skogen. Målet var kantareller!


Lucas plockar de små guldkornen.


Hannes lekte lika mycket som han spanade svamp. :-)


Och där är de ju!


Korvgrillning!


Farmor och farfar följde också med på vår lilla utflykt.

När jag kom hem och tittade på bilderna så såg jag hur gryniga de var, och när jag såg på inställningarna i kameran, så förstod jag varför... :-/
Jenny, man ska kolla sånt INNAN man fotograferar, inte efter....

Det var en härlig utflykt i alla fall!
Jag, Hannes och Maya fortsatte sedan vidare till Viktors kalas, med barr i håret. ;-)

Vad det blev för middag igår?
En god köttbit, potatisklyftor och kantarellsås, förstås! :-D

Idag har vi varit ute på tomten och röjt. Fått höst-ordning på altan, fått in sånt som skall in över vintern.

Och nu är jag helt sanslöst trött!
Måste vara all frisk luft...

Eller kan det bero på att jag låg och läste Hypnotisören igår kväll, och den var så spännande att jag faktiskt hade svårt att somna sen... Kröp in under Anders täcke ett tag, men fick inte riktigt tag i sömnen.
Nu har jag läst ut den i alla fall, och har ni inte läst den så rekommenderar jag den varmt! Om ni inte är alltför mörkrädda, som jag tydligen... ;-)


Spänning i massor...
Postat av: Anna

Jag har läst den och jag minns att den var bra fast jag blev inte rädd...kanske har jag läst för mycket och blivit hårdhudad! Ses vi hos M. snart? Då ska jag komma ihåg raggisarna! Vilken mysig skogsutflykt ni har haft! kRAM aNNA

 2010-10-10     19:26:18     http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se
Postat av: Nina

Härligt med en utehelg!



Och en hårfärgardag vore bra, och innan den 5 november vore ännu bättre:)

 2010-10-10     19:41:45     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Sandra Reichert

Tack så jättemycket! :)

 2010-10-11     10:54:54     http://kunglatte.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss