en mysig helg

Den här helgen har vi haft kalas för Hannes kompisar, och det var ett... glatt och pratglatt gäng. :-)
Hannes var jättenöjd, med både kalaset och de fina presenter han fick, och det är ju det viktigaste!


Idag tog vi en promenad, jag, Hannes och Maya, och kom till slut till fotbollsplan där Lucas hade fotbollsmatch. Killarna är superduktiga! Ingen av oss vet riktigt hur matchen slutade, men det blev nånstans 7-2, 8-2, 9-2...
Vinner de den sista matchen som är nästa helg så har de vunnit serien. Bra jobbat grabbar!!
Jag var så inne i matchen att jag totalt glömde bort att fota, fast kameran var med... Det får bli nästa gång.


Hannes har ju såååå svårt att skiljas från sin 12"-cykel, vilken är på tok för liten, men idag har jag fått lov att sälja bort den i höst.

Vi planerar att boka bord på nåt loppis, och försöka göra oss av med en massa saker som annars är "bra att ha". Och då ska den cykeln med dit. Kanske kan den få flytta hem till nån liten pojke som ska börja öva på det där med att cykla.

Det har ju varit en fantastisk dag idag, och riktigt varmt när solen legat på!  


Och Maya, ja hon sov så gott i sin mysigste vagn. Lyckligt ovetande om att storebrorsan kämpade på fobollsplan, och att mamma och pappa hejade brevid för fullt. :-) 


Jag undrar vad hon kommer att tycka om när hon är lite äldre? Brås på sin brorsa och bli en scout, eller en "springare" som den andra? Eller en liten häst-tjej kanske? Primaballerina? Ja, tiden får utvisa.
Just nu tycker hon om sin babysitter, sin barbapappa-filt och sin ferrari-röda bilstol. :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss