göteborg - liseberg

På onsdagseftermiddagen åkte vi vidare till Göteborg och det vandrarhem vi bokat ett varsitt rum på.
Men efter att ha badat och lekt på Skara under dagen, så var vi bra trötta och sega på kvällen.

Nina hade tidigare på dagen kommit till Göteborg med tåg, och vi bestämde träff med henne i närheten där vi bodde, för att gå ut och äta en gemensam middag.

Några vilsna (???) turister i storstan. :-)

Tyvärr hade vi varit slarviga med Mayas sov- och mattider och fick sota för det på restaurangen. Hon var inte sitt gladaste jag....
Men som tur är hade vi världens bästa "nattare" med oss i form av Robin, och han lyckades till slut söva Maya i vagnen så vi fick njuta av den grekiska mat vi beställt in. :-)

Dagen efter var det som vi nog alla väntat på: ett besök på Liseberg!


Vi mötte upp Daniel och My, som vi visste skulle komma, och även Therese som gjorde en hemlig entre där vid ingången. Roligt! Och självklart hakade även Nina på på denna fartfyllda dag! :-)

Det första vi gjorde var att springa bort till Balder.

Eftersom jag missade att fotografera den, så lånar jag denna bild av Nina.

Och denna berg- och dalbana var precis så fantastisk härlig som jag hade trott!
Starten var hög, och jag som inte gillar höga höjder satt lite nervös...
Men väl uppe så var jag på väg ner igen, i 70%s lutning!
Varje backe och varje kurva kittlade i magen och jag skrek och skrattade och så skrek jag lite till.
Jag och Camilla hamnade nog i någon form av chock för när vi stannade, klev av och gick ner, så skrattade vi hysteriskt. Tårarna rann och vi kunde inte sluta. :-)

Jag fick mersmak på denna träbana, så väl nere ställde jag mig i kön igen, denna gång för att göra Nina sällskap.
Och den var lika härlig denna gång också, dock skrek jag aningen mindre. :-)

Därefter blev det lite barnkaruseller så att Hannes också fick åka lite.


Maya fick åka cirkuskarusellen och det var ju roligt!


Sen turades vi om att åka karuseller och att hänga på barnsidan.
Jag hann nog åka de karuseller jag planerat att göra:

-balder
-kanonen
-uppskjutet
-lisebergsbanan
-kålårado

Sen blev det en och annan barnkarusell också. :-)


Efter flera timmars åkande satte vi oss till slut ner och tog en matbit och en dricka.
Där blev vi sittandes en stund sen, och det hann börja skymma när vi styrde stegen mot alla de lotteristånd och chokladjul som fanns.

Vi försökte febrilt få storvinst på något chokladhjul, vilket som helst, men icke.
Det blev några mindre bitar, men det var ju inte riktigt samma sak....


Elva timmar efter att vi gått in på Liseberg gick vi ut, trötta, glada och nöjda.
Vid det laget sov Maya gott i vagnen. Den här gången hade jag förberett med både mat, frukt och välling i väskan, så hon somnade sött medan vi andra åt middag.


Det var första gången jag var på Liseberg, förutom en julmarknad för några år sen, och jag föll pladask för denna tivoli!
Jag hade en sanslöst rolig dag, och det vet jag att barnen och mitt sällskap också hade!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss