mer göteborg

På fredagen slöade vi lite på morgonen.
Sen vinkade vi av Camilla, Robin och Oscar som skulle åka hem.

Till slut tog vi oss ut och åkte spårvagn in till Avenyn, där vi mötte upp Nina.

Vi strosade på denna stora gata hela vägen bort till andra ändan, och fortsatte till hamnen, men ett fåtal stopp i butiker. Eller blev det bara ett stopp kanske...?

Vi gick in på italiensk restaurang för att äta lite lunch. och blev bemötta av en härligt trevlig italienare med en servicekänsla som få! Vad glad man blir av ett sådant bemötande! :-)

Efter lunchen mötte jag nog min största utmaning hittills: Göteborgshjulet.

Lucas vet att jag är höjdrädd, och eftersom han också är det, så ville han absolut att jag skulle följa med upp.
Jag bet ihop, skrattde med honom, spelade oberörd och sa:
 
-"Självklart ska jag det!"

Vi klev in i en vagn, men så fort hjulet började röra på sig kom paniken.
Jag kunde inte låtsas längre utan fick ångest och började storgråta.
Men ansiktet begravt i händerna åkte vi upp, och väl uppe kikade jag igen.
Torkade tårarna och spretade på fingrarna.
Läskigt högt var det.
Men tittade jag långt bort mot horisonten, och inte ner, så kunde jag lugna mig lite.
Sen hade jag underbara medresenärer som klappade och tröstade mig.

Jag kunde till och med njuta av utsikten till slut.
Bara jag tittade långt bort.
Och vyn var helt fantastisk! Trots regn.






Vi åkte flera varv, och under det sista varvet stannade hjulet - när vi var absolut högst upp!!
Och då var jag inte ensam om att vara lite nervös...

När vi kom ner så frågade jag hur högt hjulet var, och de svarar att det var 60 meter.
Då tänkte jag på Camilla, Therese, Daniel och Oscar som åkte Atmosphere på Liseberg - den är 146 meter hög - och kände mig genast lite larvig.
Usch, att de vågade....

Men jag är glad att jag trotsade min rädsla! Nöjd klev jag av, om än lite darrig. :-)

Vi gick in på Nordstan och kikade lite i affärerna.
Jag kom ut med något som jag ska berätta om lite senare... :-)

Vi vinkade hejdå till Nina, som skulle ta tåget hem till Södertälje igen.
Och gick tillbaka mot centrum.

Det började regna och vi kilade in på en liten pub. En mysig sådan, med stora soffgrupper och massor med ljus.

Jag beställde ett glas rött av killen i baren, som jag förstod var utbildad somelier, och fick ett glas av ett alldeles gudomligt gott vin.
Självklart tänkte jag inte på vad det hette....

Sen tog vi spårvagn tillbaka till hotellet, slappade en stund innan vi gick ut för att äta middag.
Vi gick ner till Linnégatan som låg precis nedanför oss och satte oss på den restaurangen där det fanns plats.
Det var fredagkväll och klockan var över 20, så vi kunde inte direkt välja och vraka.

Jag, Anders och Lucas tog in en varsin Surf and Turf, vilken är en bit oxfilé och en halv vitlöksgratinerad hummer, serverat med bakad potatis och sås.
Ååå, så gott det var!
Jag har ätit hummer en gång tidigare, en nyårsafton i Thailand, och när jag väl brutit mig in innanför skalen, så var den himmelsk!


Maya fick sin välling när vi satte oss så hon somnade och vi fick äta i lugn och ro.
Vi stannade till och med kvar efter maten en stund ochtog en varsin drink.





Sen var det dags att hoppa i säng för att morgonen fter packa ihop oss och åka hemåt.

Det har varit en härlig vecka med mycket lek, skratt och bus.

Tack Camilla, Robin, Oscar och Nina för dessa dagar! Jag njöt av varenda en!
Som vi sa - det här gör vi om!
Postat av: Nina

Hehe, som sagt, jag såg ju inte heller RIKTIGT se ut att njuta av Göteborgshjulet;-)

 2011-08-08     16:53:18     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss