om 30 år...

Idag var jag och Anders ute på Mörkö och letade svamp.
Det står överallt att det finns så mycket gula kantareller i skogarna, så vi åkte över bron och gjorde fyra olika stopp, på olika ställen, utan att hitta så mycket som en avsnoppad liten kantarell.

Men.
Sista avstickaren från stora vägen tog vi mot Pålsundet.
Vi har åkt förbi där flera gången, fast då sjövägen. Varje gång har vi pratat om de fina små husen som ligger längs stränderna.

Och idag när vi åkte landvägen så såg jag min famtid framför mig. Eller så som jag skulle vilja ha det.
Jag såg framför mig hur jag sitter på verandan till en av stugorna och dricker en kopp te. 
Jag tittar på Anders som står och fiskar på bryggan, 50 meter nedanför mig.
Med solnedgången rakt framför oss.
Det är så jag önskar mitt liv ser ut om 30 år ♥ .

Jag googlade på Pålsundet för skojs skull och hittade denna gamla bild. Kolla in den gamla båten. :-)
Det ser ju lite annorlunda ut idag, men lika fint.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss