julmarknad och 2:a advent


Igår kom Anki och Kenneth hit och vi tog en promenad ner till Lida gård för den lilla, lokala julmarknaden.
Vi provsmakade ostkaka, bulle, bröd, hjort, svin, skinka, leverpastej, värmde oss med lite glögg och handlade med lite godsaker hem.
Provade lite stickat och kikade in till djuren i ladugården.

Sen hade vi en mysig eftermiddag här hemma.
Maya la beslag på faster direkt. Roligt att hon inte är så blyg. :-)

På kvällen kom Mankan och Irene på middag och tillsammans slöade vi framför Så mycket bättre.

Imorse tände Hannes det andra ljuset.
Andra advent redan!
Jag hinner inte riktigt med i svängarna känner jag.

Denna andra advent har jag suttit med näsan i skolböckerna hela dagen.
Resten av familjen var iväg på kalas, men jag kände att jag var tvungen att läsa.

Morgondagens tenta känns lite tung. Men jag känner att jag läst så mycket jag kunnat och jag kan nog inte ta in mer nu. Det är liksom fullt i mitt lilla huvud. :-)
Så jag får göra mitt bästa och hoppas att det räcker.


Ikväll har jag och killarna pysslat med detta, ett pepparkakshus.
Det blir... ett annorlunda hus, med många stilar i ett.
Resultatet får ni se imorgon, då arbetet ska avslutas. :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss