bulor och fläskläppar

Imorse åkte jag och Maya på babysång. Efter att ha missat förra veckan så kändes det lite roligt att komma iväg igen. :-)
Men jag hann knappt dit innan telefonenen ringer och jag ser att det är fritids nummer.

-Hej Jenny, det här är Lisa på Delfinen. Det har hänt en liten olycka här...

Jag hann tänka tusen tankar innan hon hann berätta att Hannes ramlat in i ett element när grabbarna hade busat. Han hade slagit i pannan och läppen. Självklart var han ledsen, och när jag pratade med honom så grät han och ville hem.
Eftersom Anders var hemma idag också så fick han ta sig upp till skolan.

Och när jag kom hem så blev jag lite paff; nog för att jag hade väntat mig en bula i pannan på honom, men den här bulan täckte halva pannan och var alldeles gul och blå! Läppen hade gått sönder och var rejält uppsvullen. Det högg lite i mitt mammahjärta, det måste ha gjort rejält ont det där...


Så vi har trotsat alla regler idag och spelat data jättttelänge, druckit cola till maten och tyckt lite extra synd om honom. Och jag tror nog att det känns lite bättre nu. ;-)

Jag och Anders har tapetserat 3 av Mayas 4 väggar, de som blev enfärgade. Och de är rosa! Självklart! Jätterosa! Jättetjejigt! :-) Tyvärr kommer inte fondtapeten förrän v8, så nu blir det lite stiltje igen. 
Men i och med att vi nu målar och tapetserar, så blir det ju inte lika skitigt, vilket betyder att den där bitchen i mig har nu lugnat ner sig... Till allas vår lycka! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss