vicken rysare...

  
Ja, då blir det så Finland-Sverige i final på söndag...
Alltid en rysare, och lite av ett test på kärleken här hemma, på skoj dock. Eller...?

Vinner Finland så är allt frid och fröjd, vinner Sverige så kommer jag nog att sura lite. Anders skiter fullständigt i vem som vinner, fast han förstås håller på sitt Sverige. Men han är varken tävlingsmänniska eller sportintresserad, vilket är tur för mig ibland...

När dessa lag möttes i en final för några år sen, så vann Sverige och när vi kom hem så hade mina kära grannar tapetserat hela huset med svenska flaggor, samt satt en jätteflagga i en snöhög på uppfarten.
Då var jag inte så glad.... Fast idag skrattar jag gott åt det! :-)

Må bäste lag vinna! Finland alltså... ;-)
Postat av: Katja

Rysare minst sagt - och jag är glad att jag är gift med en finne.. hur trivialt det än låter så är 7. maj 1995 fortfarande en av de bästa dagarna i mitt liv och jag försöker att tänka positivt...men, pessimisti ei pety... Go, Finland, GO!!!

 2011-05-15     17:34:20
Postat av: Anne

Jag håller med... det är en rysare och mest för att jag bryr mig mera än Micke. Och jag surar lääänge...



Så för husfridens skull vore det ju bäst om Finland vann! ;-)



 2011-05-15     18:29:46
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss