försäljning i helgen


Helgen gick i föräljningens tecken för min del.
I lördags skulle sålde Lucas klass kaffe- och fikabröd utanför vårt lilla Konsum, och denna gången skulle Lucas stå där.
Jag blev också kvar där och höll en annan mamma sällskap.
Försäljningen gick bra, barnen fick ihop nästan 1300 kronor.

Därefter kilade vi iväg på kalas, för att sen komma hem och förbereda det sista inför söndagen. Som skulle spenderas på Axa Sportcenter och barnbasar.

Tarja och jag hade bokat dubbla bord tillsammans, och fyllde dessa med kläder, leksaker, spel, puzzel, gardiner och annat roligt.
Vi upplevde att det inte var så jättemycket folk där, men vi blev av med mycket saker i alla fall.
Men framför allt var det roligt!

Tarja är veteran när det gäller barnbasarer medan det för mig var första gången.
Jag stod ju på Vårbergs loppis förra året och blev lite avskräckt, men det gick ju inte att jämföra med detta!
Här var folk ute efter barnsaker och vi satte upp lappar med stor text bakom oss, där det stod vilka storlekar vi hade till tjej resp kille.
Jag hade i alla fall roligt! Sen var det tryggt att ha med sig någon som visste det här med att organisera... :-)

När klockan var nio igår kväll gick jag och la mig, och sov fram till åtta i morse.
En intensiv helg jorde mig lite trött tror jag.
Maya fick jag väcka vid kvart över nio i morse, när jag och killarna tyckte att det var frukostdags här hemma.
Jag tror hon brås på sin mamma när det gäller mornar. :-)
Postat av: Nina

Du sålde väl inte Vem där-spelet;-)?

 2011-11-01     17:26:13     http://korninakor.blogspot.com
Postat av: Jenny

Nej Nina, den ligger kvar i skåpet! :-)

 2011-11-01     19:50:43     http://jennyjohannas.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss